Kedvenc receptjeim gyűjteménye hozományul szépreményű gyermekeimnek

Mandulapuding



Ez annyira finom, hogy nem csak kilinkelem Dolce Vita receptjét, hanem egyenesen ide is másolom. A mai ebéd végén volt benne részünk, és szerintem a húsvéti nagycsaládi ebédnél is ezt fogom édességnek tálalni.

Mandulapuding, a leírhatatlan


Most sajnálom igazán, hogy ízeket nem tud közvetíteni az internet. Hosszú-hosszú ideje nem ettem ennyire finom édességet. Kezdő vagy még bizonyalankodó házitündéreknek a jó hír, hogy a tojás szétválasztásánál bonyolultabb művelet nem szükséges az elkészítéséhez. Időhiánnyal küzdőknek (ez lennék én) pedig a jó hír, hogy 3-5 perc összeállítani ezt a sült pudingot, utána pedig csak sütni és a minden falat lenyelését követő elégedett mmmhhhhhh-ket kell bezsebelni. Sok receptre mondtam már, hogy ki kell próbálni mindenkinek, ezt még annál is jobban muszáj! Mennyei!

A receptet már egy bő hónapja kinéztem magamnak a Szakácsok könyvéből, de csak a héten készítettem el. Miközben sült, akkor jöttem rá, ez pont beleillik Grenadine VKF! kiírásába. (Szeptember óta, mióta megszületett Kristóf nem küldtem receptet VKF!-re. Pedig sok kedvemre való kiírás született, csak sajnos az idővel állok folyton hadilábon.)

Hozzávalók: 20 dkg őrölt mandula, 10 dkg vaj, 5 evőkanál cukor, 2 evőkanál tejszín, fél citrom reszelt héja, 2 egész tojás, 2 tojássárgája, 4-5 csepp keserűmandula aroma (persze jobb lenne keserűmandula, de nem találtam ilyet)

1. Olvasszuk fel a vajat
2. Keverjük hozzá az összes többi hozzávalót, öntsük egy tűzálló formába
3. 180 fokra melegített sütőben süssük 35-40 percig

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Mamaka konyhája © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger