Kedvenc receptjeim gyűjteménye hozományul szépreményű gyermekeimnek

борщ



Ezt a receptet egy korábbi bogomban már leírtam, de mivel itt gyülekeznek konyhai kreálmányaim, csak úgy idemásolom az orosz céklaleves metódusát.

Bolyti keltette fel bennem ismét a cékla utáni vágyat, de nem volt fogamra való receptem. Beírhattam volna a gugliba, hogy aztán győzzem olvasni az eredményeket, de egy kollégám megelőzött. Elmesélte, hogy otthon, Oroszországban milyen jó céklalevest főz a mamája, és ő is szívesen készíti, imádja a család. Nosza. Főzzünk borscsot. Elena elmondta a metódust, a piacon a gyerekekkel megvettük a hozzávalókat, és nem mondom, hogy rittyentettem egyet, mert eltartott egy darabig, de megfőztem. Leginkább azért tartott sokáig, mert a többféle húsnak meg kellett főnie, mint a húslevesben. Elkészült, de a család nem kért :( Pedig az én uram gasztronómiailag igen nyitott. Valahogy úgy alakult, hogy hétvégén nem otthon ettünk, vacsorára pedig inkább bundás kenyeret ettek. Magam maradtam egy nagy fazék borsccsal. Gondoltam egyet reggel, és elhatároztam, hogy akkor ebből viszek magamnak ebédet. És ha már magamnak, akkor Elenának is, bírálat végett. Fogalmam sem volt, milyen az igazi borscs, tudni akartam,sikerült-e némi ízrokonságot létrehoznom. Gondosan csomagoltam hozzá tejfölt is, puha kenyér lesz ben az intézetben is. Végül a két üvegből egy nagy tálnyi levest varázsoltam elő, jó melegen az asztal közepére tettem, és körbedongták a kollégák. Hatan ettünk belőle. Négyen magyarok még sosem ettünk ilyet, az oroszok meg eszik ha kell, ha nem. Hát és valóban borscs lett! Dícsérték nyakra főre, merték amig volt, és még egyszer, ami maradt. Megkérdezték, biztosan először főztem-e ilyen finomat. Először hát. Borscsot. De mást...azt azér' már sokat főztem.

És végül a nemkonyhablogban az Elena által felvázolt recept:

Ízlés szerint leveshúst (én sertést és marhát) babérlevéllel, sóval, borssal felteszünk főni. Kell neki 2-3 óra. Közben finomra vágott hagymát megpárolunk, hozzáadunk 3 evőkanál - vagy több - paradicsomot, bele reszelünk 2-3 sárgarépát, 1-2 céklát, ízlés szerint káposztát, és saját levében megpároljuk. Amikor a hús majdnem kész, teszünk bele krumplit - ezt én elfelejtettem :) - a zöldségekhez kis ecetet, hogy a cékla piros maradjon, és hozzáöntjük a levest. Picit rotyogtatjuk, de nem legyen a zöldség túlfőzve! Tálaláskor tejföl és friss kenyér illik hozzá, az oroszok nyers fokhagymával eszik.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Mamaka konyhája © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger