Kedvenc receptjeim gyűjteménye hozományul szépreményű gyermekeimnek

Gumicukor



Ez egy Stahl Judit recept, és oly sok mindenkinek elmeséltem, milyen finom, hogy már ciki, amiért ennyit várat magára a közzététel.
A gyerekek imádják a gumicukrot, én meg utálom a tartósítót, színezéket meg minden nem ételbe illő dolgot. A végeredmény ízében sem emlékeztet a bolti névrokonára, viszont nagyon friss és finom.

60 dkg málnát szitán átpasszírozunk, kb 3 dl sűrű levet kapunk. Ehhez adunk 15 dkg mézet, és 4 dkg zselatint. Ezt összefőzzük, és olajjal kikent szilikonos jégkocka formákba öntjük. Hűtőben dermesztjük.
Én ott változtattam, hogy nem főzőzselatint, hanem zseléfixet használtam, főleg mert ez volt itthon, és úgy gondoltam, főzés nélkül több értékes anyag marad a gyümölcsben. Így nem szilárdult meg eléggé, felengedés után kiskanállal kell enni, de így is mennyei finom málnaíz.
Legközelebb betartom az utasításokat.

1 megjegyzés:

Marion írta...

Bár tényleg nem volt ördöngösség megjegyezni, de köszi az írásos verziót. Így nem feledem el és évek múltán is örömet okoz :)

Megjegyzés küldése

 
Mamaka konyhája © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger