Kedvenc receptjeim gyűjteménye hozományul szépreményű gyermekeimnek

Ünnepi kalács



hétköznapi délutánokra, hétvégi reggelekre.

120ml tejben, egy csiptet cukorral felfuttatunk 5 dkg élesztőt, majd 375g liszttel, 50g vajjal, 40g finomítatlan cukorral, 2 tojással mindezt alaposan összegyúrva kelt tésztát készítünk. Ha egy óra alatt kétszeresére kelt, ismét átgyúrjuk, és hozzá keverünk 10dkg összevágott aszalt gyümölcsöt és magvakat (mogyorót, mandulát stb.) Sütőformába téve újra kelesztjük, majd a tetejét felvert tojással megkenjük. 200 fokon fél órát sütjük.

Én kenyérsütőben készítettem, ebben egyszerűbb dagasztani és keleszteni, a második kelesztéshez már a sütőformába tettem a masszát.

Nem túl édes, ezért én nagyon szeretem, ha lekvárt vagy kakaót szeretnénk kísérőül, nem kapunk szénhidrát mérgezést. Egyszerűen vajjal is finom, és aki végképp cukorfüggő, növelheti a mennyiséget a tésztában.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Mamaka konyhája © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger