Kedvenc receptjeim gyűjteménye hozományul szépreményű gyermekeimnek

Paradicsomleves



Ez itt nem a hagyományos menzai változat, nekem az túl édes és túl savas együtt. Hanem kicsit olaszos, bár a kicsit sem olasz selypes beszédű, jó marketingű, általam igen kedvelt Jamie Oliver egyik könyvéből származik. Még csak a Spektrumon volt látható, mikor T. külországból beszerezte nekem néhány könyvét, amit annak idején esti olvasmányul az ágyam mellé vettem, és ma is szívesen lekapom őket a polcról, ha elhagynak az ötletek.

Hozávalók: 1 fej apróra vágott vöröshagyma, eredeti recept szerint 1, szerintem legalább 4-5 gerezd fokhagyma, 1 meghámozott, lereszelt sárgarépa, csokornyi bazsalikom, olíva olaj, 6ek tejszín, 1 kk vörösborecet - én a balzsamecetet jobb szeretem bele -, 2 tojássárgája, 1kg érett paradicsom - vagy két nagy doboz jóféle konzerv, nem szégyellem -, 1 liter zöldség- vagy csirkehúsleves, só, frissen őrölt fekete bors.

Olajon a zöldségeket 20 percig gyakran keverve párolgatom. Ha nyers paradicsomból készül, itt volna az ideje azt forrófürdő után meghámozni, de hámozzon, akinek sok ideje van, én kibontom a közel olyan jó konzerveket. Összekeverem a tejszínt a tojássárgáját és az ecetet. A fazékba zuttyantom a paradicsomot és a levest, bő fél órát főzöm. Ezután a levest turmixolom, kinek mi tetszik, én leginkább botmixerrel, sózom, borsozom, és tálalás előtt a tűzről levéve keverem bele az ecetes tejszínes tojást. A legtutibb friss puha kenyérrel.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Mamaka konyhája © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger